Acil Servis
Bölüm Hakkında
Ani gelişen, kişinin yaşamını ya da yaşam bütünlüğünü tehdit eden süreç, “acil sağlık durumu” olarak tanımlanmaktadır. Bu durumdaki hastalara, akut gelişen hastalık ya da yaralanmalar için acil servislerde müdahale edilmektedir.
Deneyimli ekip
Özel Grandmedical Hastanesi Acil Servis Ünitesi; alanında uzmanlaşmış doktorları, acil servis alanında deneyimli hemşire ve sağlık personellerinden oluşan dinamik bir kadro ile tüm acil vakalara, multidisipliner hizmet anlayışı içinde 7 gün 24 saat hizmet sunmaktadır. Aynı zamanda ambulans ekibi, tam donanımlı araçları ile birlikte hastanenin içinden ve dışından gelebilecek her türlü hasta transfer talebini karşılamak üzere Acil Servis önünde hazır bulunmaktadır.
Gündüz saatlerinde acil servisten hizmet alan tüm hastalar, mevcut tüm branşlardan destek alınarak değerlendirilmekte, gece saatlerinde ise hastane içinde kendi birimlerinde nöbetçi olan dahiliye, genel cerrahi, anestezi, kardiyoloji, kalp-damar cerrahisi, jinekoloji, çocuk hastalıkları ve radyoloji uzmanları tarafından desteklenmektedir. Nöbetçi olan hekimler, acil servisin ihtiyacı durumunda en kısa zamanda konsültasyona cevap vermektedir.
Hastalarımıza Önemli Hatırlatma
21.01.2012 tarih ve 28180 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Sağlık Uygulama Tebliği'nde (SUT) Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ ile acil servislerde yeşil alan uygulaması kapsamında değerlendirilecek sağlık hizmetleri için katılım payı alınacağı hükme bağlanmıştır. Bu kapsamda 520.021 Kodu ile tanımlanan "Yeşil Alan Muayenesi" uygulamasında birliğinin sağlanması bakımından aşağıdaki açıklamaların yapılmasına lüzum görülmüştür.
16.10.2009 tarih ve 27378 sayılı Resmi Gazete yayımlanarak yürürlüğe giren Yataklı Sağlık Tesislerinde Acil Servis Hizmetlerinin Uygulama Usul ve Esasları Hakkında Tebliğde; "Ayaktan başvuran, genel durumu itibariyle stabil olan ve ayaktan tedavisi sağlanabilecek basit sağlık sorunları bulunan hastalar (Yüksek risk taşımayan ve hafif derecedeki her türlü ağrı, aktif yakınması olmayan düşük riskli hastalık öyküsü, genel durumu ve hayati bulguları stabil olan hastada her türlü basit belirti, basit yaralar-küçük sıyrıklar, dikiş gerektirmeyen basit kesiler, kronik belirtileri olan ve genel durumu iyi olan davranışsal ve psikolojik bozukluklar)" şeklinde tanımlanmıştır.
Bu itibarla, "520.021 Kodu ile tanımlanan; Yeşil alan muayenesi " ibaresinden;
1) Her ne boyutta olursa olsun travma vakaları,
2) Acil servis başvuruları sonrası hastaneye yatışı yapılan vakalar,
3) Tıbbi müdahale uygulanan vakalar,
4) Müşahede altına alınan vakalar,
5) Başka bir sağlık hizmet sunucusuna sevk edilen ya da başka bir sağlık hizmet sunucusundan sevkli gelen vakalar,
dışında kalan, Yataklı Sağlık Tesislerinde Acil Servis Hizmetlerinin Uygulama Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ'de yeşil renk kodu adı altında tanımlanmış sağlık hizmetlerinin anlaşılması gerekmektedir.
Acil servislere başvuran tüm hastaların ilk müracaatta acil hasta olarak değerlendirilerek acil servislere kabul edilmesi ve buna göre işlem yapılması esastır. Ancak yapılan muayenesi sonucunda hekim değerlendirmesine göre yeşil alan muayenesi kapsamına girdiği belirlenen hastalar için 520.021 Kodu ile tanımlanan "Yeşil Alan Muayenesi" kodlama işleminin yapılması gerekmektedir. Bu kodlama işlemi, hastanın acil servisteki işlemleri tamamlandıktan sonra yapılmalıdır.
Sonuç olarak Acil Sağlık Hizmetlerinde Yeşil Alan Uygulaması nedeniyle acil olmadığı halde acilde muayene olanların ücretsiz muayeneleri söz konusu olmayıp diğer hastaların ödemek zorunda olduğu katılım payını ödemeleri gerekmektedir.